Нові технології упаковки та їхній вплив на продукти

Сьогодні найголовнішою метою упаковки є надійність та подовження періоду зберігання продуктів. Виробники упаковок постійно перебувають  в пошуку найкращих рішень, щоб врахувати всі бажання споживачів. А для споживачів найголовніше, звичайно ж, щоби пакування було зручно використовувати, а продукти зберігалися максимально довго.

Пакування важливе не лише для виробника продуктів, який наносить на нього рекламу, але і для покупця, який визначає за упаковкою стан та якість продукції. Товар, який має такий вигляд, що запам’ятовується, завжди займатиме вищі позиції на ринку, ніж товар, який має непоказну упаковку.

Зараз майже всі харчові продукти потрапляють у магазини вже в розфасованому вигляді. Цьому посприяли нові технології упаковки, що допомагають довше зберігати продукти. Отже, у цій статті розглянемо, які саме нові технології було застосовано протягом останніх років.

Загалом, майже половину матеріалів для пакування займає плівка. Її застосовують для пакування багатьох харчових продуктів. Для сипучих продуктів зараз усе більш широко застосовують двоосний орієнтований поліпропілен. Його переваги:

  • невелика щільність;
  • маса упаковки менша;
  • висока міцність;
  • низька вологопроникність;
  • добрі оптичні властивості та високі естетичні показники;
  • невисока ціна.

Продукти, що упаковані в такі плівкові матеріали, найкраще зберігають свої властивості у разі  необхідності  транспортування та зберігання.

Для упаковки цукру та солі досить популярною упаковкою є поліпропілен низької щільності. Він має хороші фізико-хімічні, але низькі оптичні властивості.

Набагато кращими бар’єрними та оптичними властивостями наділені багатошарові та комбіновані матеріали, у яких є шар на основі поліефіру. Для упаковки чіпсів, картопляного пюре швидкого приготування, розчинної кави, сухого молока використовують комбіновані плівки із шаром алюмінієвої фольги або ж із вакуумним напиленням алюмінію.

Перспективними є упаковки з додатковими функціями. Ці типи пакування отримали назву smart, або ж «активні» тому, що безпосередньо беруть участь у виготовленні харчових продуктів. До таких упаковок входять ті, які можна розігрівати в мікрохвильовій печі, їстівні та бактерицидні упаковки. Такі герметичні упаковки допомагають значно  збільшити строк зберігання харчових продуктів.

Упаковка та екологія

Дуже важливе місце займає питання утилізації упаковки для продуктів. Щоб максимально екологічно розв’язати цю проблему, виробники створюють фото-, біо- і водорозчинні матеріали для упаковок. Виготовлена на основі таких матеріалів, упаковка розкладається під впливом сонячного світла, тепла, повітря та мікроорганізмів ґрунту. Такі матеріали, зазвичай, дорожчі, ніж звичайні, але дуже ефективні з погляду захисту навколишнього середовища. А споживачі тим часом, дедалі більше обирають саме таку екологічну упаковку та показують, що вони готові платити більше, щоб менше забруднювати довкілля.

Тому виробники упаковки зводять до мінімуму відходи, використовують максимальну кількість тих матеріалів, що переробляються та зосереджують свою увагу на тому, щоб весь процес виготовлення, транспортування та пакування потребував менше енергії.

Переваги екологічної упаковки:

  • збереження довкілля;
  • широке застосування в багатьох сферах життя;
  • під час виробництва споживається мало енергії, а викидів та відходів набагато менше;
  • подовження строку зберігання та свіжий вигляд харчових продуктів.

Отже, новітні технології стосовно виробництва пакування націлені на захист довкілля та якомога більшу користь для продуктів.