Висічка в поліграфії. Особливості та види

Висічкою в поліграфії називають процес після друку, коли необхідно надати виробу якусь нестандартну форму. Для цього використовується спеціальний плоттер чи штамп – штанцформа. Штанцформою називається ніж, який зроблений за макетом під конкретну задачу. Він не тільки безпосередньо ріже, але ще робить перфорацію, біговку та ріцовку. Ріцовкою називається надсічка – часткове прорізування виробу. За таким принципом роблять, наприклад, дрібні або фігурні наклейки, які неможливо обробити звичайним ножем. Штанцформа проходить по клейовому шару, а нижня підкладка залишається незайманою. Саме так з’являються стікери на прямокутних аркушах.

Як проходить процес висічки?

Фактично штанцформа – це дуже гостре і тонке сталеве лезо певної форми або з візерунком. Процес застосування максимально автоматизований – це скорочує витрату часу і знижує ймовірність помилки. За рахунок цього можна швидко створювати великі партії однотипних виробів. Нестандартними вважаються всі форми, відмінні від прямокутника і квадрата. Штамп можна розробити не тільки для різання. Перфоровані контури теж створюються з його допомогою – це і є ріцовка.

Вартість і доцільність висічки залежить від тиражу. Є мінімальна ціна, в яку обходиться виготовлення макета, і вона не змінюється, незалежно від обсягів роботи. Тому для маленьких тиражів висічка – досить дороге задоволення, а ось для великих це практичне і бюджетне рішення. Альтернатива штанцформі – плотерна різка, але потрібно підбирати рішення під конкретні завдання.

Переваги висічки

Висічка поєднує в собі універсальність і різноманітність – і це і є її головна перевага. Розберемося докладніше.

  • При створенні штампів практично немає обмежень. Можна міняти форми будь-яких виробів і в будь-яких масштабах: хоч скруглити один кут буклету, хоч зробити повністю фігурну візитку з отворами.
  • Більшість поліграфічної продукції – це все ті ж прямокутники або квадрати в тому чи іншому вигляді. Висічка дозволяє грати з формами, об’ємами, обрисами і іншими характеристиками. Це прекрасне різноманіття нудної рутини – а значить і спосіб виділитися. Таким чином легко залучити нових клієнтів, адже креативна і якісна поліграфія – потужний маркетинговий інструмент. Візуальна складова – перше, по чому майбутні покупці або замовники оцінюють ваш бренд.
  • Працює висічка і на функціональність поліграфії. Наприклад, ті самі прозорі віконця в конвертах і папках або хенгери, які вивішують на дверні ручки. Для будь-яких прорізів і вирізок такого типу використовується технологія висічки.
  • Висічка – це завжди унікальна робота. Персоналізація – важливий крок, щоб виділитися серед конкурентів. Наприклад, сюди належать ефектні тиснення на презентаційних матеріалах і сувенірній продукції.

Прикладів використання висічки дуже багато: хвилястий край брошури, вирізаний логотип компанії замість звичайного друку, рельєфні фігури на обкладинці презентації, кишеньки для візиток в папці. А ще – креативні етикетки і візитки будь-яких форм і розмірів.