Види гофрованого картону по числу шарів: флютинг і лайнер гофрокартону

Будь-який гофрований картон, незалежно від його виду, складається з декількох шарів. Пласкі називаються лайнерами, а гофровані – флютингами. Іноді окремо виділяють лицьовий шар багатошарового гофрокартону і називають його топ-лайнер, тому що за своєю структурою і складом він часто відрізняється від інших. У тому числі тому, що на нього наноситься друк.

Ми в Evopack вже готові розповісти про кожен шар докладніше, адже гофрокартон – наша спеціальність.

Що таке лайнер і яким він може бути?

 За каталогом FEFCO лайнери бувають двох типів:

  • Крафт-лайнер на 80% складається з целюлози, а решта – суміш первинних волокон (вторинних практично немає або немає взагалі). Для верхнього шару використовується повністю целюлозний топ-лайнер. Це багатошаровий матеріал, в якому буває від 2 до 8 шарів. Найякісніші серії потрібні для тари підвищеної міцності. Найчастіше використовується двошаровий крафт-лайнер, в якому базовий шар виготовлений із вторинного волокна, а зовнішній – з первинного довговолокнистого.
  • Тест-лайнер відрізняється пропорціями компонентів, але його структура і склад такі ж. Він менш жорсткий і міцний за рахунок високого вмісту вторинних волокон. Це макулатура, солома, очерет, древомаса, тощо. Зовнішній шар можуть проклеювати, каширувати або обробляти різними речовинами для міцності, стійкості до вологи або морозостійкості.

Основні характеристики всіх лайнерів – це опір поперечному зламу і торцевому стисненню.

Класифікація гофрокартону за кольором шарів

Не всі знають, але картон для лайнерів класифікують за кольором: бежевий, бурий, вибілений, крапчастий і хмарний. Бурий – найпоширеніший варіант. Для його виготовлення використовують тільки первинні напівфабрикати – сульфатну небілену целюлозу і напівцелюлозу. Також підходить кілька видів макулатури і відходи від виробництва все тієї ж гофрованої тари.

Для строкатих лайнерів використовують білену целюлозу і знижують масу зовнішнього шару, що і дає нерівномірне забарвлення. Білий лайнер – гладкий крейдований, з біленої листяної або хвойної целюлози.

Є кілька загальноприйнятих міжнародних маркувань. Наприклад:

  • К – крафт-лайнер з целюлозних волокон;
  • Т2 – лайнер, в якому є перероблені волокна;
  • Т3 – лайнер, який повністю складається з перероблених волокон;
  • BW – лайнер з біленої целюлози (Bleached White);
  • С – лайнер з макулатури (Chip);
  • MK – лайнер з вкрапленнями (Mottled Kraft);
  • WT – лайнер з верхнім крейдованим шаром (White Top);
  • OY – крапчастий лайнер (Oyster).

Флютинг і його особливості

Поняття «флютинг» насправді не використовується в міжнародній документації, але це загальноприйнята назва гофрованого шару в професійних колах.

Для виготовлення флютингу використовується папір для гофрування з сульфатної невибіленої целюлози, сульфатної невибіленої целюлози та інших ненормованих матеріалів або повністю з ненормованих волокнистих матеріалів. Так, в Європі виділяють такі категорії:

  • Флютинг. Виготовлений з напівцелюлози на основі хвойної деревини після хімічної обробки.
  • Веленштофф. Виготовлений з вторинної сировини майже на 100%. Найчастіше використовується макулатура після триступеневої обробки.
  • Шренц. Гофрований папір найнижчої якості.

Саме флютинг забезпечує стійкість гофротари до навантажень і механічних впливів. Визначальні характеристики – стійкість до площинного і торцевого стисненню і продавлювання.