Будь-який гофрований картон, незалежно від його виду, складається з декількох шарів. Пласкі називаються лайнерами, а гофровані – флютингами. Іноді окремо виділяють лицьовий шар багатошарового гофрокартону і називають його топ-лайнер, тому що за своєю структурою і складом він часто відрізняється від інших. У тому числі тому, що на нього наноситься друк.
Ми в Evopack вже готові розповісти про кожен шар докладніше, адже гофрокартон – наша спеціальність.
За каталогом FEFCO лайнери бувають двох типів:
Основні характеристики всіх лайнерів – це опір поперечному зламу і торцевому стисненню.
Не всі знають, але картон для лайнерів класифікують за кольором: бежевий, бурий, вибілений, крапчастий і хмарний. Бурий – найпоширеніший варіант. Для його виготовлення використовують тільки первинні напівфабрикати – сульфатну небілену целюлозу і напівцелюлозу. Також підходить кілька видів макулатури і відходи від виробництва все тієї ж гофрованої тари.
Для строкатих лайнерів використовують білену целюлозу і знижують масу зовнішнього шару, що і дає нерівномірне забарвлення. Білий лайнер – гладкий крейдований, з біленої листяної або хвойної целюлози.
Є кілька загальноприйнятих міжнародних маркувань. Наприклад:
Поняття «флютинг» насправді не використовується в міжнародній документації, але це загальноприйнята назва гофрованого шару в професійних колах.
Для виготовлення флютингу використовується папір для гофрування з сульфатної невибіленої целюлози, сульфатної невибіленої целюлози та інших ненормованих матеріалів або повністю з ненормованих волокнистих матеріалів. Так, в Європі виділяють такі категорії:
Саме флютинг забезпечує стійкість гофротари до навантажень і механічних впливів. Визначальні характеристики – стійкість до площинного і торцевого стисненню і продавлювання.