Прислів’я «за одежою людину зустрічають» сьогодні стало, як ніколи актуальним. Йдеться не лише про людські взаємини: упаковка товарів для нас часто має чи не більше значення, ніж зміст. Саме тому маркетологи та дизайнери всього світу постійно створюють упаковки, які не можуть нікого залишити байдужими. Щоправда, іноді ці маркетингові рішення є на межі дивовижного і дивного.
Усі ми звикли, що коробка для піци має бути квадратною. Але чому це так? Насправді відповідей на це питання декілька і всі вони лежать лежить на поверхні.
Але хто сказав, що ця класика незаперечна? Деякі виробники пакують піцу в круглі, трикутні, ромбоподібні та трапецієподібні коробки. Чи це практично? Насправді не дуже. Але однозначно привертає увагу покупців. А деякі виробники роблять окремі коробочки для кожного сегменту піци. Виглядає незвично, зате недоїдені шматочки точно не засохнуть в очікуванні свого часу.
Окремої уваги заслуговує коробка для піци від Ogilvy & Mather Group. Компанія розробила досить масивну шестикутне пакування з кінопроєктором. Так, крім піци, ви отримуєте ще й невелике збільшувальне скло. У спеціальний отвір в упаковці необхідно вставити лупу, встановити на підставку телефон та ваш домашній кінотеатр готовий! До того ж: ви можете вибрати зображення на упаковці, яке відповідатиме жанру фільму, перегляд якого ви запланували. Складно сказати, як працює цей кінопроєктор на практиці, але маркетинговий хід чудовий.
Напевно, кожен погодиться, що в креативі дизайнерам із південно-східної Азії не відмовиш. Якісь їхні рішення викликають у нас захоплення, якісь щонайменше здивування. Так чи інакше, вони рідко залишають нас байдужими. Наприклад, сеульські студенти-дизайнери розробили незвичну форму пакування чипсів. Зрозумівши, що у звичайних пакетах чипси нерідко мнуться і ламаються, а з тубусів їх нелегко дістати, четверо студентів знайшли своєрідне геніальне розв’язання проблеми. Упаковка виглядає, як звичайний тубус, але варто потягнути за краї, як вона розкриється, перетворившись на кошик. Просто та елегантно, чи не так?
У Китаї, зі свого боку, винайшли пакування для локшини, яке можна розтягти вгору, як гармошку. З одного боку, це чудове рішення: така форма знижує ризик опіків готовим продуктом та й місця для продукту стає більше. З іншого ж, ємність виходить надто глибокою. До того ж залишається можливість того, що тарілка складеться назад. Так що винахід спірний, дивний, але однозначно привертає увагу.
Ще однією приголомшливою, хоч і незвичайною, знахідкою у світі китайського дизайну стало рішення від компанії Xian Gao Peng. Екологічно чисту курятину почали пакувати в плетені кошики у вигляді курки. Саме пакування виготовлено із соломи та очерету і її можна використовувати повторно. Ця дизайнерська знахідка однозначно виділяє виробника на тлі конкурентів.
Світ дизайнерських ідей дуже різноманітний. Нічого дивного в цьому немає: конкуренція завжди потребує винахідливості та сміливих рішень. Однак не варто забувати, що головне — це вміст, а не обгортка, про що б не йшлося.