Логотип, фірмовий знак і емблема – все це різні поняття, в яких важко розібратися. Коли вони потрібні всі разом, а коли можна обійтися чимось одним? І чим одним в такому випадку? Ми спробували розкласти все по поличках!
Логотип – візитна картка
Логотип – це візитна картка компанії, через яку її будуть впізнавати. Спочатку це оригінальне зображення назви, хоча зараз це поняття буває дещо ширшим. Але сам термін буквально походить від двох грецьких слів – «logos» і «tуpоs», «слово» і «відбиток». Придумали його в 19 столітті, коли почалося масове виробництво і потрібно було якось ідентифікувати продукцію різних виробників.
З трійки «логотип, фірмовий знак і емблема» логотип – беззастережно найважливіший. Він повинен бути лаконічним, читаним, зрозумілим. Зазвичай це просто назва компанії або мінімалістичне зображення. Воно викликає у аудиторії певні спогади, асоціації та емоції. Логотип повинен в першу чергу працювати для споживачів, а не просто подобатися власникові бренду.
Логотипи роблять простими не тільки для впізнаваності. Вони повинні однаково добре виглядати на екрані, поліграфічній продукції, зовнішній рекламі і текстилі. І тут вже потрібно враховувати специфіку різних видів друку. Наприклад, для складних ажурних форм або тонких перепадів відтінків в логотипах немає місця. Регламентується навіть товщина лінії. Тому що мінімальна товщина для офсетного друку – 0,08 мм. А ще такі деталі по-різному сприймаються з монітора і на папері.
В ідеалі логотип повинен підходити і для більш специфічних методів нанесення зображення. Наприклад, для тиснення. Це, до речі, один з найпопулярніших способів постдрукарської обробки. Так що тут як ніколи важливо знати міру.
Фірмовий знак – брендування і доповнення
Фірмовий знак вступає в справу, коли компанії недостатньо логотипу. В ідеалі він несе в собі додаткову інформацію. Наприклад, бренд Nike: логотип – це сама назва компанії з характерним шрифтом і зображенням, а фірмовий знак – той впізнаваний динамічний розчерк, яким брендований одяг і взуття. До речі, він символізує крило богині Ніки, богині перемоги. Їх використовують і разом, і окремо.
Тому логотип і фірмовий знак потрібно розробляти так, щоб вони працювали в комплексі, але могли жити самостійно. Зазвичай вони перегукуються дизайном, оформленням, колірною гамою. Хоча формально логотип первинний і важливіший, а фірмовий знак потрібен далеко не всім компаніям.
Емблема – ідея і символ
Емблема – це скоріше символ і ідея. Найчастіше вона потрібна на для продажу, а для певного об’єднання однодумців. До речі, саме тому емблеми можуть бути складними, нагромадженими або різнокольоровими – до них не пред’являються ті ж стандарти, що до логотипів. Та й технічно можна менше підлаштовуватися під специфіку друку і продукції.
Грубо кажучи, логотип – це ідентифікатор вашої компанії або продукту. А емблема – втілення його суті і ідеї. Різні емблеми можна використовувати, наприклад, для визначення різних об’єднань і структур. Тут можна дати волю фантазії. Замовити виготовлення упаковки з логотипом можна тут.