Упаковка відіграє значно більшу роль для продуктів харчування, ніж простий захист від забруднень чи пошкодження, саме тому слід звертати значно більше уваги на її особливості у процесі розробки. Пакування будь-якого продукту – це перше, що бачить кінцевий споживач, і саме упаковка, в першу чергу, впливає на здійснення покупки. Залежно від привабливості упаковки, людина зверне увагу на продукцію або ж, навпаки, – пройде повз ваш товар і обере яскравіший. Саме тому ми зібрали основні поради для виробників продуктів харчування, що стосуються підбору упаковки для їх товарів.
У цьому нам допоможе розбір чотирьох основних факторів, що впливають на вибір упаковки, і йдеться про:
Розпочнімо з функціональності упаковки, адже вона має насамперед захищати продукцію від негативного впливу зовнішніх факторів (залежить, від чого саме слід захищати продукт) – йдеться про вологу, ультрафіолетове проміння чи повітря.
Наступним рівнем захисту є захист від механічних ушкоджень, що особливо актуально, якщо йдеться про м’які чи крихкі продукти харчування (як, наприклад, яйця чи тістечка). Водночас важливо, щоб матеріал упаковки не впливав на смакові якості (щоб не відбувались будь-які хімічні реакції, що могли б зашкодити продуктам) і був надійним для зручного та безпечного транспортування продуктів харчування.
Таким чином, можемо підсумувати, що функціональними характеристиками, необхідними для якісної упаковки є ті, що дозволяють забезпечити покупцю отримання продукції в тому ж стані, в якому вона була виготовлена.
Ми вже згадували про безпечність упаковки та необхідність використання нешкідливих речовин та матеріалів при створенні пакування продуктів харчування і розповімо трохи детальніше про цей фактор. Матеріали для виготовлення упаковки повинні пройти ретельну перевірку, щоб при контакті з їжею, в останню не виділялись будь-які хімічні сполуки чи шкідливі для здоров’я та життя людини елементи. Для цього важливо переконатися, щоб матеріал був сертифікований відповідно до стандартів безпеки харчової промисловості.
Екологічність упаковки почала турбувати людей відносно недавно, але цей фактор також дуже важливий у виборі упаковки, адже вона не повинна завдавати шкоди навколишньому середовищу, а в ідеалі – також підлягати вторинній переробці.
Дизайн та брендинг – це про маркетинг, продажі та збільшення рівня продажів, які важливі для кожного бізнесу і мають велике значення для виробника. Саме тому над дизайном упаковки працюють фахівці з галузей психології, маркетингу, брендингу та інших, для створення ефективної стратегії продаж. Упаковка має бути створена гармонійно та відповідно до загального стилю компанії, щоб продукт на полицях магазину був легко впізнаваний покупцями. Крім того, вона має бути естетичною та привабливою, щоб привертати увагу навіть тих покупців, що не знайомі з продуктом (поки що). До того ж, на упаковці повинні бути чітко вказані важливі дані: склад, термін придатності, інструкції зі зберігання. Інформативний дизайн спрощує вибір для споживача і підвищує довіру до продукту.
І насамкінець слід зауважити, що при всіх вище вказаних елементах вибору упаковки, вона також повинна мати виправдану ціну, щоб не впливати негативно на кінцеву вартість продукту харчування, яку отримає покупець. Таким чином, упаковка не лише представляє бренд, але і його цінності, роблячи продукт впізнаваним і привабливим для споживача.