Маркування товарів регламентується законом про захист прав споживачів. Згідно з ним, кожен покупець повинен знати всю інформацію про продукцію. Ця інформація повинна бути доступною, зрозумілою і очевидною. Саме для цього використовується спеціальне маркування на етикетках і в документації. Стежити за маркуванням – обов’язок і виробників, і продавців. Якщо магазин продає товар без відповідного маркування, він несе за це відповідальність, незалежно від того, чи надав ці дані виробник.
Для різних типів продукції діють свої стандарти. Але ми в Evopack виділили кілька основних правил:
- Маркування повинне бути достовірним і зрозумілим. Воно повинне легко читатися і доносити інформацію без двозначностей і недомовок. Неприпустимо вводити покупця в оману.
- При використанні спеціальних символів це повинні бути загальноприйняті символи. Їх наносять на контрастний фон для читабельності. Ця читабельність повинна зберігатися протягом всього терміну реалізації товару, так що неприпустимо, щоб маркування стиралося або вицвітало.
- У маркуванні завжди прописується тип продукції, термін придатності, умови зберігання. Якщо є якісь застереження чи обмеження – вони вказуються там же. Наприклад, це можуть бути обмеження за віком або наявність у складі алергенів.
- Традиційно етикетки з маркуванням робляться у вигляді стікерів. Це зручніше для виробника, швидше, дешевше і екологічніше. Є ще сухі етикетки, але до них все одно потрібно купувати клей і наносити його окремо. Сучасні стікери легко витримують негативні температури, сонце, контакт з водою та інші несприятливі умови. Під всі ці завдання є свої технології.
Що повинно бути на упаковці харчових продуктів?
Продукти харчування маркуються особливим чином. Крім тієї інформації, про яку ми сказали вище, на упаковці обов’язково вказуються:
- Умови зберігання і рекомендації по використанню продукту;
- Вказівка про зміни терміну зберігання після відкриття упаковки;
- Харчова цінність в цифрах;
- Склад в порядку убування масової частки кожного інгредієнта;
- Позначення наявності ГМО-компонентів або екологічної чистоти продукту;
- Вказівка на використання ароматизаторів;
- Вказівка на наявність у складі кофеїну, лікарських рослин, регуляторів кислотності, стабілізаторів, емульгаторів та інших домішок.
Що повинно бути на упаковці техніки?
Насамперед маркування будь-якої техніки повинне бути доступним без складання або розбирання пристрою. Обов’язково вказується:
- Тип приладу;
- Марка, модель і виробник;
- Основні характеристики – потужність, струм, робоча напруга;
- Клас захисту і нюанси, які впливають на безпеку обладнання;
- Особливості використання;
- Гарантійний термін експлуатації.
Що повинно бути на упаковці текстильної продукції?
Вкладиш в текстильній продукції обов’язково містить таку інформацію:
- Тип речі;
- Розміри;
- Склад тканини;
- Гарантія виробника.
Окремо прописують вимоги до зберігання, використання та догляду. Якщо річ складається з декількох шарів, вказується склад і характеристики кожного.