Управляти репутацією бренду в інтернеті досить складно, і часто події розвиваються непередбачувано. Але все-таки розібратися в ситуації і направити її в потрібне русло цілком реально. І ми в Evopack знаємо, як це зробити. Ділимося деякими секретами, крім класичної реклами.
Зворотній зв’язок
Принципово важливо звертати увагу на всі відгуки в соціальних мережах і на спеціалізованих майданчиках. Чим популярнішим стає бренд, тим їх більше. Але їм потрібно давати зворотний зв’язок, причому робити це вчасно. Потрібно обов’язково обробляти всі відгуки: хороші, погані і нейтральні. Відповідайте на питання, дякуйте за похвалу і вирішуйте конфліктні ситуації своєчасно.
Робота з відгуками – найефективніший, дієвий і важливий момент в питаннях управління репутацією. Крім того, ви завжди будете точно знати, що про вас думають і говорять клієнти, з якими незручностями вони стикаються, а чим навпаки задоволені. Але цей метод стає дійсно показовим тільки коли кількість цих відгуків зростає.
Прихований маркетинг
Крім явної реклами є ще нативна і прихована реклама. Це не пряма рекомендація, а ненав’язливе згадування бренду в органічному контексті. Звичайно ж, таку кампанію потрібно розробляти самостійно. В тому числі, залучати блогерів та інших популярних осіб, активно брати участь на форумах, використовувати різні акаунти в соцмережах, підтримувати жваві дискусії. Головне в прихованому маркетингу – органічність і ненав’язливість, так що тут дуже важливий професіоналізм.
Відгуки та огляди
Хороший спосіб – замовлення відгуків і оглядів в обмін на товар. Наприклад, у тих же блогерів. Так можна одночасно отримати і те саме ненав’язливе нативне просування, і реальний фідбек. Механізми співпраці з публічними особами можуть бути різними, і найчастіше умови узгоджуються індивідуально. Але зараз такий метод – один з найефективніших в інтернеті. Переважно саме так зароджуються цілі хвилі популярності того чи іншого товару. Єдине, що такий метод не дуже допоможе компанії, у якої вже сформувалася репутація і своя клієнтська база. А ось для початкового поштовху це знахідка.
SERM-маркетинг
За загадковим терміном SERM-маркетинг ховається робота з видачею пошукових систем. Звісно, потенційні клієнти шукають інформацію та відгуки про компанію в інтернеті. І ефективний SERM-маркетинг дозволяє виводити на перший план позитивні відгуки.
У SERM-маркетингу є дуже багато хитрощів і методів. Наприклад, можна просити клієнтів узгодити текст відгуку чи додати ключові слова для оптимізації. Це покращує видачу, а натомість можна запропонувати клієнтові промокод або знижку.
Звісно, потрібно регулярно відслідковувати всі відгуки на різних платформах. Особливо – першу десятку сайтів у видачі. І відразу ж реагувати, в першу чергу на негатив. Окрему увагу зверніть на майданчики, де можна приховати або видалити негативні або неправдиві відгуки.
Майте на увазі, що сама концепція SERM-маркетингу актуальна тільки для компаній, які вже популярні, і у яких вже є відгуки і клієнти. Інакше прийом просто не буде працювати.