При покупці етикетки для термопринтерів потрібно розуміти, що її якість безпосередньо впливає на результат друку. А ще – на довговічність термоголовки, а відповідно на загальний експлуатаційний термін і кінцеву вартість обслуговування обладнання.
Етикетки використовуються в принтерах і чекодрукуючих вагах. Технічно вони складаються з декількох шарів. Нижній шар – проста підкладка для зберігання етикеток в рулоні, щоб вони не склеювалися між собою. Верхній або зовнішній – лицьова частина етикетки для друку. Внутрішній проміжний шар – звичайний папір з клейовим покриттям, щоб потім термоетикетку можна було кудись приклеїти.
Чому термоетикетка так називається? Справа в специфіці друку, заснованого на термохімічній реакції. При нагріванні частина зовнішнього шару темнішає, і саме так на ньому проявляється інформація. За рахунок цього термоетикетку дуже легко відрізнити від звичайної паперової – досить піднести її до вогню, і вона потемніє.
Ми в Evopack розібралися, на які критерії потрібно звернути увагу в першу чергу:
Найчастіше термоетикетки виробляються з білого паперу, в якому не міститься деревина. Вони оброблені спеціальним покриттям, чутливим до нагрівання. Сама технологія досить бюджетна, тому термоетикетки стали так популярні і універсальні.
З недоліків – чутливість до ультрафіолету. Під сонцем інформація вицвітає за рахунок тієї ж термохімічної реакції. Крім того, етикетки псуються при контакті з водою. Але вони гарні для транспортування, короткострокового зберігання та продажу товарів, що швидко реалізуються.
Оптимальні умови для використання термоетикеток – від +5 до +40 градусів при низькій вологості. Є більш модифіковані версії з захисним покриттям, стійким до змазування, вицвітання, води і жирів. Їх сфера застосування ще ширша, але далеко не завжди є сенс переплачувати за це.
Це основні фактори, які потрібно врахувати, щоб термін служби обладнання був максимально тривалим і продуктивність не падала під час експлуатації. Тому що через неякісні етикетки техніка може зношуватися навіть в три рази швидше.