У сучасному світі використовують три основні види друку, і вони істотно відрізняються між собою. Сьогодні хочемо розповісти, в чому різниця між цифровим, трафаретним і офсетним друком, та який з них вам краще вибрати!
Цифровий друк – це буквально та сама роздруківка з принтера. Потрібен тільки електронний файл, і ніяких друкованих форм. Фарба відразу наноситься на папір. В основному, він вигідний, коли тираж менше 500 примірників формату А3. Для маленьких партій або разових потреб це оптимальний варіант.
Лазерний, світлодіодний і струменевий друк – це підвиди цифрового друку.
Для нанесення зображення за допомогою трафаретного друку потрібні трафарети. Технологію ще називають різографією – за назвою компанії Riso, найпопулярнішого виробника дуплікаторів.
На маленьких обсягах трафаретний друк дорожчий за цифровий, але від 40 примірників починаються переваги. Вигода зберігається аж до партій на 10 тисяч примірників. Трафаретний друк не підходить для якісних кольорових зображень. Ідеальний варіант для бланків, прайс-листів, інструкцій, малотиражних газет, тощо. При великих обсягах трафаретний друк істотно швидший за цифровий.
Для виготовлення трафарету в різограф закладається спеціальна плівка. У ній пропалюються отвори, і потім вона натягується на барабан, що друкує. Фарба з барабана при русі продавлюється крізь ці отвори, і залишається відбиток. Коли потрібні різні кольори – використовуються кілька барабанів один за іншим.
До речі, якщо вам потрібен друк не на папері, а на різних нестандартних основах – потрібна шовкографія. Це теж вид трафаретного друку, але замість трафарету використовується найтонша сітка. Шовкографія – основна технологія нанесення зображень на тканину і об’ємні предмети, в тому числі – з пластику, скла, металу або кераміки. Але у неї є обмеження, зокрема – за кількістю кольорів.
Це найкраща технологія для великих тиражів. Вона дає високу якість і швидкість, підходить для різних видів паперу і різної фарби. Але обов’язково потрібна ретельна додрукарська підготовка, виготовлення форм, приладка і розкочування. Тому для маленьких тиражів офсет недоцільний. Так друкують підручники і великі партії будь-якої поліграфічної продукції.
Для друку зображення розкладається на чотири кольори (ціан, маджента, жовтий і чорний), і під кожен створюється рельєфна пластина. У традиційному офсеті вона експонується через фотоформу і проявляється. А в сучасному цифровому перенесенням зображення керує комп’ютер.
Гнучкі форми встановлюють на циліндри, промивають, фарбують, і потім фарба переноситься з них на гумовий вал. І вже вал залишає відбиток на папері. Якщо в машині не вистачає секцій для фарби – її запускають кілька разів з різними кольорами. Але сучасне обладнання вже відразу адаптовано під кілька блоків.