Упаковка розвивалася століттями і навіть тисячоліттями. Спочатку люди використовували тару з підручних матеріалів – велике листя, висушений гарбуз, тощо. Пізніше з’явилися плетені кошики, ще пізніше – керамічні вироби та дерев’яні ящики. І так з часом ми прийшли з нинішньої паперової та картонної упаковки, на якій ми в Evopack і спеціалізуємося.
Ще в Китайській імперії для упаковки речей і товарів почали використовувати перероблену кору тутового дерева. А між іншим, це найближча до сучасної технологія виготовлення паперу. У 17 столітті почалося виробництво паперової тари в Америці в уже більш промислових масштабах.
В кінці 19 століття навчилися виробляти пакувальний папір з деревної маси. На кілька років пізніше з’явилися клеєні паперові пакети, майже такі, як зараз. А вже на початку 20 століття створено автоматизоване обладнання для промислового виробництва, і навіть для виготовлення паперової упаковки з логотипом.
Новітнє обладнання дозволяє працювати з різними формами, матеріалами і фактурами. Можна створити буквально будь-яку упаковку з буквально будь-якого паперу із постобробкою за смаком. Тому зараз задача упаковки – не тільки зберігання товарів з метою збереження їх властивостей, а й естетика, реклама і позиціонування.
Сучасні тенденції у виробництві паперової упаковки орієнтовані в першу чергу на те, щоб привернути увагу покупця. Адже саме упаковка – перше, що бачить потенційний клієнт. Тому вона повинна бути стильною, яскравою, помітною, а ще – змістовною і одночасно лаконічною, без візуального та інформаційного сміття.
Окремо варто розглядати виробництво подарункової упаковки. Тут на першому плані естетика, яка найчастіше досягається за рахунок використання цікавих видів паперу і різноманітних методів постобробки.
Третій важливий аспект – технологічний. Це найчастіше стосується товарів, яким потрібно забезпечити захист від зовнішніх факторів. Особливо – продуктів харчування. Тут упаковка повинна бути безпечною, якісною, зносостійкою, довговічною, стійкою до вологи і різних температурних режимів. І прогрес не стоїть на місці – рішення вже є практично під будь-які можливі завдання.
Зараз на зміну змагання в креативності все частіше приходить нарочито грубий мінімалізм, природні фактури і природні кольори. Мода на еко-тренди тільки посилила цю тенденцію. В основному, такі матеріали називаються крафт-картон і крафт-папір. Вони хороші ще тим, що найчастіше виготовлені з переробленої сировини. І це знову плюс до аспекту екологічності.
Ще один ключовий тренд – сторітеллінг. Упаковка повинна розповідати історію бренду і залучати клієнта в неї. Це особливо важливо для продукції, яка продається тільки онлайн. При відсутності безпосереднього фізичного контакту привернути увагу споживача ще складніше. Тому упаковка повинна дозволити покупцю стати частиною бренду.
Ще один цікавий тренд, який частково суперечить першому – мода на блискітки і особливо на голографік. Яскрава контрастна голографія завжди привертає увагу. Довгий час вона практично не використовувалася або була чимось на зразок кітчу, а зараз це явище знову на піку популярності. Тим більше, тут можна вдосталь експериментувати з ефектами, переходами відтінків і підкладками.